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교수진소개

정혜욱 프로필 사진
이름
정혜욱 (Hyewook Jeong)   이메일아이콘
전공
마케팅
연락처

학력

2011.9  	UCLA Anderson School of Management, 박사, 마케팅 전공
2004.12	Purdue University, 석사
2003.2 	      숙명여자대학교, 학사

주요 경력

2023.9 -     현재     충남대학교 경영학부, 교수
2018.9 - 2023.8	    충남대학교 경영학부, 부교수
2018.2 - 2019.2	    UCLA Anderson School of Management, 방문교수
2013.9 - 2018.8	    충남대학교 경영학부, 조교수
2011.8 - 2013.8	    UNIST 경영학부, 조교수

저서

인사이트 있는 특별한 고객경험전략(공저)

대표 연구

Davis, Cassandra D., Hyewook G. Jeong* & Aimee Drolet  (2023), "Buying a Chance at Love: The Influence of Attachment-Anxiety on Consumer Preference for Romantic Advertising", Journal of Advertising

Jeong, Hyewook G.*, Kate Christensen & Aimee Drolet (2016), "The Short-Lived Benefits of Variety-Seeking among the Chronically-Indecisive", Journal of Experimental Psychology: Applied

Jeong, Hyewook G.* & Aimee Drolet (2016), "Variety-Seeking as an Emotional Coping Strategy for Chronically Indecisive Consumers", Marketing Letters

Drolet, Aimee, Loraine Lau-Gesk, Patti Williams, and Hyewook G. Jeong (2010), "Socioemotional Selectivity Theory: Implications for Consumer Research,"The Aging Consumer: Perspectives from Psychology and Economics, Aimee Drolet, Carolyn Yoon, and Norbert Schwarz (eds.), LEA/Psychology Press.

*corresponding author